Дмитро Шоломко: “Google в Україні – це я:)”

Дмитро Шоломко: “Google в Україні – це я:)”

До вашої уваги інтерв’ю з Дмитром Шоломком, представником Google в Україні. Чи має Google офіс в Києві? Скільки людей працюють над концепцією розвитку компанії на українському ринку, і де знаходяться ці люди? Які завдання стоять перед Google сьогодні, і яких працівників наймає компанія?

Про це та багато іншого читайте в інтерв’ю сайту Innovations з Дмитром Шоломком.

Innovations: З чого почалася ваша співпраця з Google?

Дмитро Шоломко: В Інтернет-індустрії я працюю вже 12 років. Спочатку я займався  комерційними сервісами в Інтернеті, працюючи в кількох компаніях – як іноземних, так і місцевих. Але у 2000-2001 роках лопнула така собі «Інтернет-бульбашка», і тому дуже багато проектів із великими інвестиціями зникли з карти бізнесу.

Тим часом я організував власну консалтингову компанію, що займалася маркетинговими операціями та стратегіями залучення клієнтів для телекомунікаційних IT-компаній.

Нарешті, у 2006 році Google відкрила вакансію консультанта в Україні. Чесно кажучи, я не сам знайшов цю вакансію – протягом кількох днів ряд друзів надсилали мені один і той самий лінк з коментарем: «Ця робота для тебе». Я посидів, подумав, порадився з друзями з Америки. Вони сказали: «Це ж Google, не зволікай. Чому б не спробувати, якщо є така можливість?!»

Я не одразу погодився на цю роботу: посидів, подумав, порадився з друзями з Америки. Вони сказали: «Це ж Google, не зволікай. Чому б не спробувати, якщо є така можливість?!»

Після того як я надіслав своє резюме, велися довгі переговори з Google, які тривали 9 місяців. У підсумку, я став консультантом, а пізніше –  представником Google в Україні.

Варто зазначити, що Google дуже обережно приймає рішення щодо розвитку в будь-якому регіоні. Тим більше, що Україна – дуже унікальний та специфічний ринок. Тому будь-яка розумна компанія повинна  ретельно планувати вихід на український ринок. Спочатку моя робота полягала в інформуванні Google щодо ситуації в Україні: як люди користуються Інтернетом, які головні гравці присутні на ринку, з ким можна співпрацювати на партнерських умовах. Після закінчення цієї роботи мені запропонували посаду представника Google в Україні.

Innovations: Ви сказали, що Україна – це унікальний та специфічний ринок. У чому ж унікальність нашого ринку для Google?

Дмитро Шоломко: По-перше, Україна  – одна з найбільших країн у Європі з унікальним соціальним та національним складом населення.

Зараз в Україні соціальні мережі виходять на дуже важливий рівень, і це головний тренд цього року.

По друге, наша країна – одна з небагатьох нецентралізованих європейських країн. Що я маю на увазі? Часто європейські країни асоціюються виключно з їхніми столицями: Франція – з Парижем, Чехія – з Прагою, Туреччина – зі Стамбулом. А в Україні, окрім Києва, є ще шість міст з власною культурою. Схожа ситуація склалася у Німеччині і Польщі. Житель Львова не схожий на жителя Запоріжжя, проте обидва вони є українцями. Відмінності між ними більше не у мові чи культурі, а в бізнес-середовищі – у кожному регіоні є свої компанії та гравці на ринку.

Україна, завдяки своїм розмірам та географічному розташуванню, має певні особливості Інтернет-ринку. Наприклад, часто Україну порівнюють з Росією, проте Росія – це значно більший ринок з більшим значенням  Інтернету для комунікації. В плані Інтернет-ринку я б порівнював Україну з країнами Західної Європи, наприклад, з Польщею. До речі, на ринку України вже є декілька польських Інтернет-компаній, більше ніж російських. Тож, якщо потрібно прогнозувати розвиток Інтернет-ринку України, варто подивитися на Інтернет-ринок Польщі півторарічної давнини. Історично, Інтернет-ринок кожної країни проходить декілька етапів. Перший етап – це коли користувачі використовують Інтернет для листування  та пошуку інформації. Другий етап – це популяризація блогів, форумів та коментарів. І останній  – це соціальні мережі, які генеруються стовідсотково самостійно. Зараз в Україні соціальні мережі виходять на дуже важливий рівень, і це головний тренд цього року.

Innovations: Що собою являє Представництво Google в Україні?

Дмитро Шоломко: Google  в Україні – це я:) У мене два основні завдання: брати участь у підготовці нових продуктів для української аудиторії та займатися співпрацею з місцевими партнерами.

За ті півтора роки, протягом яких я займаюся послугами для українських користувачів, ми зробили досить багато роботи. Для України був локалізований весь пакет системи Google Арps, до якого входять програми пошти, роботи з документами, таблицями та презентаціями. Останнім неперекладеним продуктом був календар, і ми уже закінчили роботу над його адаптацією для українського ринку. Тепер систему Google Apps можна використовувати для офісної роботи поза робочим місцем та для он-лайн роботи над документами, яка може здійснюватися одразу кількома користувачами.

В побудові своєї бізнес-моделі компанія Google є дуже нестандартною – це мережа без кордонів. Google є дуже неформальною компанію щодо офісів та офісних приміщень. Для того щоб працювати з Україною, компанії не обов’язково мати великий офіс в Києві чи іншому місті.

Я особисто знаю деяких викладачів, які за допомогою Google Apps роздають і перевіряють домашні завдання. Студент отримує адресу, на якій знаходиться домашнє завдання. Він заходить і залишає свої відповіді, а пізніше на іншому файлі знаходить свої оцінки. Тож, Google Apps – справді цікава річ, у тому числі і для системи освіти.

Також була проведена робота над перекладом системи блогів www.blogger.com на українську мову. Крім того, було значно покращено роботу пошуку завдяки додатковій функціональності та перевірці орфографії.

У роботі з партнерами нам вдалося досягти ще більшого – деякі речі, зроблені в Україні, були новинкою і для всієї Європи. Наприклад, на систему  Google Арps нам вдалося переключити кількох партнерів, серед яких Gala.net та Bigmir.net. Крім того, ми повернули до життя систему Torbа.com – у 1996 році це був перший безкоштовний поштовий сервіс в Україні. Також нам вдалось зробити Bigmir.net своїм офіційним дистриб’ютором для українських компаній, які не можуть або не мають бажання напряму працювати з Google.

Innovations: Чи збирається Google відкривати великий офіс в Україні, як, наприклад, у Москві та Цюріху?

Дмитро Шоломко: Як відомо, в побудові своєї бізнес-моделі компанія Google є дуже нестандартною – це мережа без кордонів. Google є дуже неформальною компанію щодо офісів та офісних приміщень. Для того щоб працювати з Україною, компанії не обов’язково мати великий офіс в Києві чи іншому місті.

Структуру компанії Google я називаю «моделлю айсберга»: якщо представництво – дуже маленька частина айсберга над водою, то працівники в офісах компанії, які залучаються до проектів представництва – це велика частина айсбергу, яку не настільки помітно. Таким чином, я  – маленька частина айсбергу, адже інша його частина – люди, які виконують проекти для України, хоча самі перебувають за її межами.

Загалом, в офісах Google працює дуже багато людей з України. Наприклад, маркетинг для українського представництва робить українець, який живе в Дубліні. Щодо інженерних ресурсів Google, то я особисто знайомий десь з 30-ма програмістами – вихідцями з України, які зараз працюють в Цюриху та Лондоні. Наприклад, головним інженером роботи пошукового механізму теж є українець.

Innovations: Навіть найбільші критики визнають, що Google – на даний момент успішна компанія. Які фактори цього успіху, який компанія досягла за 10 років?

Дмитро Шоломко: Один з головних принципів Google – це творчість. Компанія втілює нову бізнес-модель, яка є близькою до університету: люди отримують певний рівень свободи у тому, що і як вони роблять. Така творча легка атмосфера приваблює дуже багато талановитих людей, які постійно вигадують і роблять щось нове. У свою чергу, ці ж люди приваблюють до компанії собі подібних, що можна назвати ефектом «снігового кому», який дозволяє відібрати найбільш талановиту молодь зі всього світу. Наприклад, майже кожен працівник Google повинен бути відмінником у навчанні. Якщо у людини низький середній бал, його ніколи не візьмуть в компанію.

Загалом, в офісах Google працює дуже багато людей з України. Наприклад, маркетинг для українського представництва робить українець, який живе в Дубліні. Щодо інженерних ресурсів Google, то я особисто знайомий десь з 30-ма програмістами – вихідцями з України, які зараз працюють в Цюриху та Лондоні. Наприклад, головним інженером роботи пошукового механізму теж є українець.

Ще один фактор успіху компанії – це постійні експерименти. Для того щоб запустити новий сервіс, Google ніколи не використовує стандартні бізнес-схеми або оцінки того, наскільки проект виявиться успішним. Компанія не боїться ухвалювати ризиковані рішення. Не секрет, що не всі сервіси Google впродовж існування були успішними, але ті, що були успішними, робили прориви на ринку.

Innovations: Як з таким неформальним підходом до управління компанії вдається отримувати високу результативність?

Дмитро Шоломко: Люди, які працюються в компанії, є дуже відповідальними. В Google є свобода творчості, що дозволяє робити неординарні проекти, проте в компанії існують і завдання, які повинні бути виконаними. Саме в такій комбінації народжуються дуже гарні ідеї.

Innovations: За ці роки, що ви працюєте в Україні, що для вас було найскладнішим в співпраці з Google?

Дмитро Шоломко: Найскладніше в роботі з Google – це кількість роботи, яка має бути виконаною. Оскільки український ринок розвивається дуже швидкими темпами, виникає бажання зробити багато речей одразу. Тому найбільшою проблемою було визначення пріоритетів в роботі.

Innovations: Які плани на майбутнє у представництва Google в Україні?

Дмитро Шоломко: Ми ніколи не повідомляємо наші плани на майбутнє. По-перше, не хочемо створювати додаткових очікувань. По-друге, любимо робити більше сюрпризів для наших користувачів. Наразі, для України запланована велика кількість проектів на найближчий рік. Але ми нічого не анонсуємо доти, доки воно не реалізоване.

Innovations: Яка ваша персональна стратегія як спеціаліста на найближчі три роки?

Дмитро Шоломко: Зараз моя персональна мета – це особистий розвиток, і Google дає для цього багато можливостей. Як я вже казав, у компанії працюють розумні і цікаві люди, тому навіть спілкування з ними надає нових знань, навичок та ідей, які можна буде використати в будь-якій сфері.

 

P.S. Інтерв’ю 2008 року, але нам здалося що воно може бути цікавим і сьогодні.

Scroll To Top
http://srealt.comhttp://otellook.com